Skip to content

Paranormaal begaafd? Hoogbegaafd? Hooggevoelig? Gewoon ik ben!

april 25, 2012

Kitty Hekelaar_Enfys_Reiki_Tera_Mai_HealingAls je zegt dat je paranormaal begaafd bent, willen mensen daar soms bewijs van zien. Ik kan echter niet altijd (of eigenlijk bijna nooit) op afroep maar allerlei antwoorden geven. Soms komt het, soms niet. Ik zal mezelf dan ook zeker geen paragnost noemen en al helemaal geen medium.

Op school werd ik wel eens beticht van afkijken. Nu heb ik vroeger best wel dingen gedaan die ik liever zou vergeten, maar afkijken hoort daar niet bij. Maar als ik naar een som keek bijvoorbeeld, wist ik het antwoord direct zonder iets te berekenen. Ik schreef dan het antwoord op, maar omdat ik de berekening er niet bij schreef en desgevraagd ook niet meer kon uitleggen hoe ik er aan gekomen was, ging men er dus maar van uit dat ik had afgekeken. In therapiesessies werd dit vaak toegeschreven aan hoogbegaafdheid, maar inmiddels ben ik er zelf van overtuigd dat ik het antwoord gewoon uit de lucht plukte. Mensen die hoogbegaafd zijn lijken met rekenen soms ook de antwoorden uit de lucht te plukken, maar kunnen dan vervolgens toch wel aangeven hoe het berekend kan worden.

Ik heb ooit mijn IQ laten testen en uit die test bleek ook dat ik hoogbegaafd zou zijn. Hoogbegaafdheid geeft m.i. vooral aan dat je snel verbanden kunt zien. Snel kunnen rekenen is daar een gevolg van. Ik vraag me echter af in hoeverre die test werd beïnvloed door mijn gave om antwoorden uit de lucht te kunnen plukken.

Soms uit het zich in het beantwoorden van vragen die (nog) niet zijn gesteld. Bij sommige mensen leidt dit tot irritatie, omdat je voor je beurt praat. Anderen zetten je op een voetstuk, waar je dan vanzelf wel weer een keer van af dondert als je een keer geen antwoord hebt op een vraag die wordt gesteld.

Als kind werd mijn paranormale begaafdheid niet geaccepteerd. Sterker nog, ik werd er voor gestraft. Hierdoor ben ik het zelf als iets slechts gaan zien. Een afwijking. En als kind wilde ik er toch ook wel graag bij horen. Iets wat overigens nooit is gelukt, omdat ik me evengoed altijd anders voelde. Hierdoor is de gave verwaarloosd en zelfs onderdrukt. Ondanks dat ik zelfs in de pubertijd nog regelmatig ervaringen had, werden die door mij genegeerd of weggerationaliseerd. Dat laatste is overigens niet zo moeilijk voor iemand met zoveel lucht in z’n horoscoop als ik …

Toen ik mij weer met meer spirituele zaken ging bezighouden, heb ik een tijdje in een coven gezeten. In die coven was devinatie een gewilde bezigheid. Ik dacht dat ik daar niets van terecht bracht, maar toch zei ik regelmatig dingen die bij de mensen aankwamen. Evengoed had ik het gevoel dat het niet mijn ding was.

Toen ik met Tera Mai in aanraking kwam, begon ik stukje bij beetje mezelf weer te openen. De initiaties maakten me gevoeliger, maar het voelde voor mij nog steeds onveilig om me echt open te stellen.

Vervolgens begon ik aan de opleiding Astrologie. Een vijfjarige deeltijdopleiding die opleidt tot Praktijkvoerend Astroloog. Hier heb ik veel geleerd over mijzelf, hoe ik mijzelf zie en hoe anderen mij zien. Talenten en valkuilen werden steeds helderder en verder heb ik veel kunnen praten over zowel de negatieve als de positieve ervaringen die hebben bijgedragen tot mijn houding naar mezelf en naar anderen.

Inmiddels verdiepte ik mij steeds verder in het Tera Mai systeem. In mei 2009 was ik Seichem Master en toen Kathleen later dat jaar naar Nederland kwam, ontving ik van haar clearings en herinwijdingen. Aan het einde van de week ontving ik van haar ook de Reiki en Seichem IV-VII inwijdingen. Vervolgens mocht ik haar boek ‘Becoming a Shaman’ vertalen en werd ‘Een Sjamaan worden’ in maart 2011 door Uitgeverij Hajefa uitgegeven. Het vertalen van dit boek was een leertraject op zich. Het omzetten van de Engelse tekst in leesbaar Nederlands vereiste dat ik veel dieper in het boek dook dan voorheen en veel van de ervaringen die werden beschreven heb ik ook echt gevoeld.

Intussen had ik van Kathleen opnieuw diverse (her)inwijdingen ontvangen, waaronder de inwijdingen in de Egyptische Cartouche welke begin 2012 werden uitgebreid met de nieuwe EYE of HORUS initiatie. In 2011 had ik van haar ook de Derde Oog initiatie ontvangen en geleerd hoe ik deze kon doorgeven.

Met name de Yod inwijding, de Derde Oog initiatie en de inwijdingen in de Egyptische Cartouche werkten in op mijn intuïtieve en paranormale vermogens. Andere inwijdingen brachten heling, bescherming en inzichten. Dit maakte het voor mij makkelijker om me weer open te stellen.

In maart 2009 zei Wolf Clan Teacher en Peace Elder Dancing Cloud tegen mij dat ik bij mijn eigen wijsheid en kennis kon komen door deze door te geven. Inmiddels is gebleken dat ik niet zozeer door het ontvangen van de inwijdingen maar door deze door te geven en door het aan anderen leren van de healingtechnieken mij bewust wordt van kennis die bij mij blijkbaar al aanwezig is.

Bij het healingwerk en het reinigen van huizen, laat ik volkomen open wat er gaat gebeuren. Ik begin gewoon bij het begin en volg mijn gevoel.

Soms is het een kwestie van dingen zien, soms van dingen horen, maar ook wel eens van proeven of ruiken en heel vaak een kwestie van voelen en misschien wel nog vaker een kwestie van weten.

Lastig is dat overigens soms wel, in een maatschappij waarin mensen nog steeds graag overal een verklaring voor wensen. Als je die niet kunt geven, word je helaas niet geloofd of zelfs niet voor vol aangezien of, nog erger, voor een charlatan. Toch merk ik dat er steeds meer mensen zijn die op hun eigen gevoel af durven gaan en voelen dat de dingen die ik soms zeg kloppen. Het raakt ze en dan gaan ze er mee aan de slag. Een mooie ontwikkeling die mij dan weer helpt in mezelf te blijven geloven en op de begeleiding die ik vanuit het hogere ontvang te vertrouwen!

Contactgegevens Kitty Hekelaar, Enfys Tera Mai Healing

Geef een reactie

Geef een reactie

